Дільність творчих лабораторій розвитку початкової освіти

25 квітня 2017 року на базі Миколаївського муніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки  відбулося засідання обласної науково-методичної лабораторії розвитку початкової освіти в галузі «Математика» з проблеми «Міжпредметні зв’язки як засіб реалізації компетентнісного підходу в Новій українській школі».
Засідання обласної науково-методичної лабораторії організовано та проведено кафедрою теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО.
Привітала учасників заходу Трубнікова Л. В., заступник директора МОІППО, яка зазначила актуальність даної теми в умовах реформування середньої освіти та впровадження концепції Нової української школи.
Учасники заходу відвідали урок математики у 2-му класі на тему «Збільшення і зменшення числа в декілька разів»(Лагутіна Н. П., учитель початкових класів Миколаївського муніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки Миколаївської міської ради), урок математики у 3-му класі на тему «Ділення на двоцифрове число»(Морозова І. М., учитель початкових класів Миколаївського муніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки Миколаївської міської ради).
Хортів Г. В., старший викладач, методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, висвітлила такі питання:
·      * формування цілісного світосприйняття дитини на уроках математики засобами міжпредметних зв’язків;
·      *  роль міжпредметних зв’язків у розвитку алгоритмічного та логічного мислення на уроках математики;
·      * міжпредметна інтеграція математики з іншими навчальними предметами через зміст сюжетних задач.
Черновалова Н. Л., заступник директора з навчально-виховної роботи Миколаївського муніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки Миколаївської міської ради, підкреслила компетентнісне спрямування змісту підручників із математики в початковій школі (автор: Скворцова С. О.), поділилась досвідом організації системи навчально-методичної роботи початкової школи Миколаївського муніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки Миколаївської міської ради в умовах реформування освіти.

У заході взяли участь учителі початкових класів – керівники районних (міських) творчих лабораторій розвитку початкової освіти в галузі «Математика».

  • 22 березня 2017 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулося засідання обласної науково-методичної лабораторії розвитку початкової освіти в галузі «Природознавство» з проблеми «Міжпредметні зв’язки як засіб реалізації компетентнісного підходу в Новій українській школі».
    Сокуренко Олена Олексіївна, к.пед.н., доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, ознайомила учителів початкової школи з такими питаннями:
    1.     Шляхи формування цілісної картини світу в молодших школярів в умовах реалізації компетентнісної парадигми.
    2.     Формування в молодших школярів цілісного уявлення про навколишній світ на уроках природознавства.
    3.     Роль міжпредметних зв’язків у розвитку системного мислення дітей на уроках природознавства.
    У ході засідання переглядалися фрагменти уроків із використанням міжпредметних зв’язків та проведено методичний діалог. У заході взяли участь 48 учителів початкової школи.


  • 28 лютого 2017 року на базі Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 3 Миколаївської міської ради відбулося засідання обласної творчої лабораторії розвитку початкової освіти в галузі «Мови та літератури» з проблеми «Міжпредметні зв’язки як засіб реалізації компетентнісного підходу в Новій українській школі» (керівник Степанець Н. М., доктор філософії, старший викладач, методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО). У роботі творчої лабораторії взяли участь методисти з початкової освіти науково-методичних установ області, учителікерівники районних (міських) творчих лабораторій, керівники методичних обєднань і вчителі початкових класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів обласного підпорядкування.
Протягом засідання відбувався методичний діалог між учасниками заходу, в ході якого розглядалися питання:
1.    Формування у молодших школярів цілісного уявлення про навколишній світ на уроках української мови та літературного читання.
2.    Роль міжпредметних зв’язків у розвитку системного мислення дітей на уроках мовно-літературного змісту.
3.    Особливості контролю та оцінювання на формування предметних компетентностей мовно-літературної освіти молодших школярів (у рамках регіонального дослідницького проекту).
Учасники заходу відвідали відкрий урок літературного читання у 3 класі на тему «Кумедні вірші Івана Андрусяка» (використовувалися твори із кола читання за оновленими програмами), який провела вчитель початкових класів Смола Оксана Миколаївна. Після уроку присутні поділилися досвідом роботи щодо особливостей використання на уроках у початковій школі хрестоматій літературних творів митців сучасності за новими посібниками в початкових класах.
За результатами засідання підведено підсумки, надано рекомендації та творчі завдання для наступного засідання





Фрагменти уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар